U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Blog berichten van '2026' 'juni'

Inspiratie in april en mei

Inspiratie in april en mei

In maart ben ik begonnen met delen waar mijn inspiratie vandaan komt. Best lastig, want het voelt voor mij als een ongrijpbaar iets. Een klein beginnetje maakt in je hoofd vaak zoveel stappen door dat het eindidee niet eens meer echt te linken is aan het eerste dat je inspireerde. De afgelopen twee maanden heb ik ook een paar keer juist heel direct mijn inspiratie verbeeldt als tekening en daarom vind ik het leuk om me in deze blog daarop te richten. Zo kwam ik door deze tulp in mijn tuin met een mooi verloop van geel naar rood op het idee om deze tulpen in vaas te tekenen. Dat combineerde ik met wat inspiratie van Instagram van makers die al meer ervaring hebben met oliepastel.

Bij deze tekening werd ik geïnspireerd door een roze bloesemboom langs mijn dagelijkse wandelingetje die me elke lente weer blij maakt. Ik heb hierbij vooral geprobeerd een mooi kleurverloop in de getekende bloesem te krijgen. Voor in de toekomst gaat een subtielere kleur blauw krijt nog op mijn verlanglijstje.

En als afsluiter nog twee foto's van dingen die ook nog in mijn hoofd rondzingen om getekend of geschilderd te worden. Geen idee of het zover komt, maar in elk geval leuk om over na te denken!

Wat inspireerde jou de afgelopen tijd?

Mijn april en mei

Mijn april en mei

Deze twee maanden liepen wat anders dan ik verwacht had, dus ik schrijf deze keer een blog met een terugblik op twee maanden tegelijk.

April begon met Pasen. Ik heb dat niet heel uitgebreid gevierd, maar heb wel erg genoten van die dagen.

Later die maand volgde Koningsdag en daarvoor organiseerde ik een actie waarbij je een kaart kon 'grabbelen'. Die actie geldt nu natuurlijk niet meer, maar misschien is het wel een leuke om erin te houden voor volgend jaar.

Ik heb ook weer zelf veel gemaakt. Ik maak graag dingen aan de hand van feestdagen of seizoenen en deze keer werkte ik onder andere met de thema's Pasen en lente. Ook heb ik voor het eerst iets met oliepastel gemaakt en dat beviel goed. Heel precies werken lukt daarmee niet en dat was wennen voor mij. Tegelijk zorgde het daardoor ervoor dat ik puur op gevoel en met plezier kon werken. De komende tijd ga ik nog meer uitproberen!

Helaas ging het met mij qua gezondheid niet zo goed deze periode. Ik ben chronisch ziek en daardoor heb ik regelmatig mindere periodes. Inmiddels gaat het gelukkig weer de goede kant op.

De afgelopen tijd heb ik dus ook heel veel rust genomen. Hele simpele offline hobby's helpen me daarbij; kleuren, strips/tijdschriften lezen of stickerpuzzels doen. Op Instagram deel ik daar af en toe ook wat over.

Voor juni liggen er nieuwe plannen en ideeën klaar. 21 juni is het Vaderdag, dus je bent van harte welkom om daarvoor te komen shoppen in de webwinkel. Ook komen er weer zomer-/vakantiepakketten online én ik ben bezig met wat nieuwe producten. Ik zal het allemaal met je delen als het zover is.

Hoe ging het deze periode met jou?